Wednesday, February 10, 2010

...Adus Robek Hati ku...

Nak citer pun tahu macam mana. Coz hati telah di robek dan di carik-carik oleh seorang akak nurse yang langsung tak ku kenali. Korang pun mesti pikir yang bukan2. My hubby good boy laaa...ceritanya begini
-
-
-
-
Pada suatu pagi yang agak hening. Aku bgn dgn agak2 malas untuk bertugas sebagai penjawat awam.Kpala ni berat sgt mcm nak tumbang.Namun ku gagahkn gak la badan ni.tgh mandi rasa nak jatuh.Jd lpas slesai subuh aku dgn nekadnya mengambil kputusan 'mengMC'kn diriku ini.Dan dengan pnuh brsemangatnya, aku menyambung tidur selepas kepergian Mr.Spek ke opis.Slepas slesai urusan 'mengMC'kn diri di klinik,aku pun dah ok skit,tepon hubby for permision to go out. (mesti mintak izin suami ooo). Jadi setelah menyiapkan my son n daughter. Aku pun mula memanaskan enjin 'concorde' aku. Dan menuju destinasi yang korang pun mesti selalu pegi (TESCO). Nak beli barang dapur n niat nak masak untuk hubby.

Panjang lak citer aku nie.... Dipendekkan aku pun dan la buat bayaran yang sepatutnya. Dan menuju ke 'concorde' ku. Dalam perjalanan balik aku nak ikut jalan yang agak selamat untuk aku sebagai 'part time driver'. Jadi aku pun memecut 'concorde' untuk balik ke rumah. Jem gak jalan yang aku lalu nie. Maklumla tengah waktu puncak. Memang jem. tetiba............KEBOOM. (Lebih kurang la bunyinya). Aku tengok sekeliling. pemandu lain semua tengah tengok aku. aku lak tengok la ke cermin pandang belakang. Apasal rapat lak keta kat belakang nie.... Abis 'concorde' ku telah diranapkan oleh sebuah avanza yang entah mana datangnya.

Aku tengok anak2. diorang ok. aku yang tak ok nie...
Agak-agak gigil gak la sbb terkejut kuar keta tgk belakang 'concorde' ku telah dicium oleh avanza tersebut.
Dalam cuaca panas terik, jalan yang jem mmg sngguh memedihkan hati.
Dengan segera Mr.Spek ku hubungi & dengan tenangya hubby ku sampai di tempat kejadian.Akak tu sakit dada maybe sbb terhentak.

Lepas perbincangan, masing2 menuju ke balai polis utk report.
Nak ckp truk sgt x la gak tp hati ada luka o...........
Tp benda nak jadi,rezki namanya terima la dengan redha.......

No comments:

Post a Comment